Att släppa taget

Så var det dags för ägglossningsbingon igen. Med den skillnaden att jag inte bara nojar över att få ägglossning på fel dag, utan nu finns det även risk för att jag inte alls får någon ägglossning. Idag är det dag 15 och ägglossningstestet är så negativt som det bara kan bli. Ingen molvärk i magen heller. Den här gången kör jag med RFSU:s stickor och testar på eftermiddagen, vilket inte är så praktiskt då jag är på jobbet. Dessutom är det sjukt jobbigt att hålla sig i fyra timmar, för jag dricker så mycket vatten. Jag måste försöka dricka mindre, så blir inte urinen så utspädd heller.

Imorgon ska jag på ultraljud. Det är senare i cykeln än vanligt, för läkaren har varit på semester. Till först tänkte jag inte ens få någon tid, men sköterskan förbarmade väl sig då hon tyckte att jag lät så besviken. Om jag testar positivt mellan dag 16 och 20 blir det överföring nästa vecka, men jag har inte så höga förväntningar på att testet ska visa positivt överhuvudtaget.

Det enda sättet att behålla förståndet i allt det här är att släppa taget och acceptera att det inte finns någonting jag kan göra för att påverka situationen. Jag har börjat göra yoga och jag tror på allvar det har hjälpt mig med att gilla läget. Det är som det är och det blir vad det blir, hälsar yogin.

Lämna en kommentar