VUL

Idag, på dag 13, var det dags för ultraljud. Eftersom sjukhuset där överföringen görs är stängt på helgerna, borde ägglossningstestet visa positivt imorgon för att vi ska få åka dit denna cykel. Precis som jag själv kände, trodde läkaren att jag kommer att testa positivt först på söndag eller måndag. Så ingen överföring denna gång. Men det kändes bra att få bekräftat att allt såg bra ut och att det inte är bråttom. Jag blev full i skratt då läkaren ordinerade oss att ha sex då ägglossningstestet visar positivt och sedan två dagar efteråt. Jag sade att jag är rädd för missfall igen, men hon sade att det finns ju ingen garanti för att överföringen slutar lyckligt heller. Läkaren var jättetrevlig och frågade mycket om vår lilla tjej. Kanske hon försöker kompensera för senast, då hennes diagnos på ofostrig graviditet (till all lycka) inte stämde.

Efteråt åt jag lunch med en kompis och shoppade loss på stan. Det har inte blivit många sådana dagar det senaste året, så det var trevligt. Och för den som undrar så lyckades jag smita från jobbet utan att allt för många undrade något. Kanske de anar, men är för finkänsliga för att fråga, hoppas jag.

Lämna en kommentar